گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
اگر در آسانسور حبس شديد ۱۳۹۱/۸/۱۵
اگر در آسانسور حبس شديد
فرض كنید برای انجام كاری عجله دارید، دكمه آسانسور را می‌زنید. در آسانسور باز می‌شود، اما ظرفیت آن تكمیل است. به دلیل آن‌كه دیرتان شده، به هر زحمتی خود را داخل كابین جا می‌دهید.

آسانسور حركت می‌كند، اما ناگهان چراغ‌های آن حالتی تهاجمی ‌پیدا كرده، بوی ناشناخته‌ای از منفذ‌های كابین به داخل نفوذ می‌كند و در نهایت برق به صورت كامل قطع و بالابر در میان طبقات از حركت باز می‌ایستد. تعداد ضربان قلبتان افزایش یافته و تنفس به شماره افتاده و احساس خفگی می‌كنید. در این زمان چه می‌كنید؟

مشكلات فنی، خاموشی موقت برق، تعداد زیاد مسافران، استفاده نادرست از دكمه‌ها و... از جمله عواملی هستند كه می‌توانند موجب خرابی و توقف نابهنگام آسانسور در میان طبقات شود.

در این مواقع، بيشتر كسانی كه در آسانسور حضور دارند، به دلیل استرس و اضطراب ناشی از ترس محبوس ‌شدن، احساس خفگی كرده و بی‌قرار مي‌شوند و مدام فریاد مي‌كشند و تقلا می‌كنند.

باید بدانید كه احساس خفگی در كابین آسانسور بیشتر به یك توهم نزدیك است تا واقعیت. هیچ‌كس در آسانسور خفه نمی‌شود.

ساختار آسانبرهای امروزی به گونه‌ای طراحی شده است كه هوا از منافذ آن رد و بدل شده و اكسیژن به میزان كافی برای تنفس افراد موجود است.

از سوی دیگر، توقف نابهنگام آسانسور باعث سقوط آزاد آن نمی‌شود، بنابراین از فشار به اهرم در و به زور بازكردن آن و پریدن به بیرون اجتناب كنید. این كار با ایجاد اختلال در سیستم كامپیوتری بالابر احتمال سقوط را افزایش می‌دهد.

زنگ خطر را فشار دهيد

اگر متوجه شدید كه آسانسور از حركت ایستاده، زنگ خطر كابین را به صدا در آورید. اگر هم گوشی تماس موجود بود، از طریق آن درخواست كمك كنید. اگر هیچ‌كدام نبود، از تلفن همراهتان استفاده كنید. در غیر این صورت نترسید و آرامش خود را حفظ كنید. با صدای بلند، واضح و شمرده درخواست كمك كنید.

تلفن اضطراری داخل كابین، شما را به پرسنل متخصص و آموزش دیده این فن وصل خواهد كرد. اگر ارتباط برقرار شد، نام ساختمان، شماره آسانسور، شماره طبقه و شرح خلاصه‌ای از تعداد افرادی كه در آسانسور حبس شده‌اند، بگویید. اگر هم در میان حبس‌شدگان كسی نیاز به فوریت‌های پزشكی داشت، مستقیم با اورژانس 115 تماس بگیرید.

این نكات را به خاطر بسپارید:

ـ بیش از ظرفیت ممكن سوار آسانسور نشوید و با كلیدهای آن بازی نكنید.

ـ زمانی داخل آسانسور شوید كه اتاقك آن در مقابل و همتراز با شما باشد.

ـ وقت ورود از روشن بودن كابین و وجود دكمه خطر یا دستگاه تلفن مطمئن شوید.

ـ در مواقعی كه ساختمان خلوت و احتمال برق رفتن وجود دارد از آسانبر استفاده نكنید.

ـ كودكان را به تنهایی سوار این وسیله نكنید و به آنها یاد دهید كه آسانسور وسیله بازی نیست. دكمه‌های اغلب بالابرها در محلی نصب شده‌اند كه كودكان زیر هفت سال قادر به لمس آن نیستند.

ـ هنگام بسته‌شدن در آسانسور، دست خود را برای باز شدن مجدد در میان چارچوب آن قرار ندهید. چراكه بچه‌ها بلافاصله این رفتار را تكرار كرده، غافل از آن كه حسگرهای در ممكن است نتواند دست‌های كوچك كودك را تشخیص داده و حادثه‌ای ناگوار رخ دهد

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |