گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
بررسی یک تصور اشتباه - آیا می توان در یک آسانسور در حال سقوط آزاد درست قبل از برخورد کابین آسانسوربا زمین، بالا پرید و آسیبی ندید؟ ۱۳۸۶/۸/۵

بارها سوال شده است که آیا می توان در یک آسانسور در حال سقوط آزاد درست قبل از برخورد کابین آسانسوربا زمین، بالا پرید و آسیبی ندید؟

در نظر همه ی آنهایی که با شما در کابین آسانسور در حال سقوط گیر افتاده اند، ظاهراً شما به حالت ساکن ایستاده اید. اما واقعیت این است که شما با همان سرعتی به زمین نزدیک می شوید که آسانسور در حال سقوط.

اگر پای شما روی کف کابین باشد و کابین به زمین بخورد، با توقف ناگهانی آن نیروی عظیم و خرد کننده ای به استخوان های پا و ستون فقرات  شما وارد می آید و آسیب می بینید. اما اگر حواستان جمع باشد و درست قبل از این که آسانسور به زمین بخورد، به طرف بالا بپرید، جهت حرکت شما در لحظه برخورد کابین با زمین، در جهت عکس خواهد بود. اما سرعت پرش شما به سمت بالا بسیار بسیار کمتر از سرعت شما (و کابین آسانسور) به سمت پایین است و نمی تواند آن را خنثی کند؛ مگر این که سوپر من یا چیزی شبیه آن باشید.

به عبارت دیگر، شما با سرعتی سر سام آور، و فقط اندکی کمتر از حالتی که آرام سر جای خود ایستاده باشید، به زمین خواهید خورد. همین که کابین آسانسور به کف چاه برسد سرعت مطلق آن یکباره به صفر می رسد و شما برای لحظه ای کوتاه با همان سرعت اولیه آسانسور(البته منهای سرعت اندک جهش شما به سمت بالا) سقوط می کنید. گویی کف آسانسور با نیروی عظیم به سمت شما می آید.

بنابراین، پرش به سمت بالا، درست قبل از برخورد کابین آسانسور با کف چاه مانع آسیب دیدن شما نمی شود، فقط آن فاجعه ناگزیر را برای کسری از ثانیه به تاخیر می اندازد.

البته لازم بذکر است که در آسانسورها تجهیزات ایمنی مختلفی همچون ترمز اضطراری لحاظ گردیده است که کابین آسانسور را در شرایط بحرانی همچون سقوط آزاد متوقف می کند. از اینرو احتمال برخورد شدید کابین آسانسور با کف چاه تقریبا صفر می باشد.پس با خیال آسوده از آسانسور استفاده نمایید.

لیفتیران

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |