گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
>> نکاتی جهت استفاده ایمن از آسانسور ۱۳۹۲/۴/۲۰

در عصری که ما زندگی می کنیم با ساخت آسمان خراشها و برج‌های بلند نیاز به استفاده از آسانسور بیش از گذشته احساس می شود زندگی روزمره شهرنشینی عده زیادی از مردم را مجبور ساخته بنا به ضرورت جهت تسهیل در جابجائی به طور گسترده در ساختمان‌ها و مراکز مختلف در سراسر دنیا از آسانسور استفاده کنند.

اما این کابین کوچک می‌تواند مشکلاتی را برای استفاده کنندگان ایجاد کرده و حتی با حوادث دلخراش زندگی افراد را به خطر بیندازد، محبوس شدن در آسانسور، گیرکردن لباس و اعضای بدن میان کابین و چاه آسانسور، سقوط در داخل چاه آسانسور و سقوط کابین از جمله حوادثی است که ممکن است ساکنان برج‌ها و ساختمان‌های بلند هنگام استفاده از آسانسور با آن مواجه شوند.

به گزارش ایسنا،گرچه اقدامات زیادی جهت ایمن سازی آسانسورها به کارگرفته شده ولی هرچند گاهی شاهد رخدادهای ناگواری هستیم که منجر به وارد آمدن صدماتی به استفاده کنندگان از این وسیله گردیده است اما بی تردید با رعایت نکات ایمنی می‌تواند از ایجاد چنین مسایلی جلوگیری کرده و احتمال وقوع حوادث را کاهش داد.

۱) کودکان نباید به تنهایی از آسانسور استفاده کنند.

امروزه در بیشتر آسانسورها دکمه‌های فرمان در محلی نصب شده که در دسترس کودکان کمتر از هفت سال قرار نگیرد و یک کودک قادر به احضار و صدور فرمان برای آسانسور نباشد اما برای پیشگیری از بروز مشکلات برای کودکان خود باید به یاد داشته باشیم که کودکان نباید به تنهایی از این وسیله استفاده کنند. این وسیله برای کودکان زیر هفت سال بسیار خطرناک است.

۲) به ظرفیت آسانسور توجه کنید.

زمانی که می‌خواهید از آسانسور استفاده کنید، حتما توجه داشته باشید که ظرفیت نهایی این وسیله چند نفر است. استفاده بیش از ظرفیت از آسانسور‌ها خطرات بسیاری را به دنبال دارد، از این رو بیشتر شرکت‌های سازنده، کابین‌ها را به صورتی طراحی می‌کنند که حداکثر ظرفیت به سختی در آنجا شوند و یا به سیستم آلارم ظرفیت مجاز و غیر مجاز مجهز باشند اما رعایت ظرفیت آسانسور وظیفه مصرف کننده است.

۳) از وجود کابین مطمئن شوید

یکی دیگر از خطراتی که می‌تواند موجب سقوط فرد به چاه آسانسور شود، نبود کابین آسانسور در محل است. ممکن است در آسانسور با بازی بچه‌ها یا مواردی از این قبیل باز باشد اما کابین در طبقه حاضر نبوده و خطرات زیادی ساکنان این طبقه را تهدید کند. از این رو به یاد داشته باشید که هرگز در حال گفتگو و یا انجام کار دیگری وارد کابین نشوید، در هنگام ورود به کابین آسانسور به صورت عقب یا از پهلو اقدام نکنید و همیشه در زمان سوار شدن به آسانسور از وجود کابین در مقابل خود مطمئن شوید. برای اطمینان از وجود کابین روش‌های ساده‌ای وجود دارد. برای مثال، با مشاهده روشنایی کابین، دیدن تصویر خود در آینه نصب شده در کابین و یا مشاهده افراد درون کابین می‌توان از وجود آن مطمئن شد.

۴) از بسته شدن درب جلوگیری نکنید.

زمانی که سوار آسانسور هستید، سعی نکنید برای اینکه دوست‌تان سوار آسانسور شود و یا اینکه از آسانسور خارج شوید، از بسته شدن در آن جلوگیری کنید. این عمل بسیار خطرناک بوده و ممکن است موجب قطع عضو یا وقوع اتفاق بسیار بدتری شود. زمان استفاده از آسانسور مراقب وسایل خود نیز باشید که لباس، چادر و یا کیف میان چاه آسانسور و در گیر نکند.

۵) در هنگام حادثه خونسرد باشید

اگر به دلیل مشکلات سیستمی، در آسانسور باز نشد و شما به هر دلیل دیگری در داخل کابین حبس شدید، خونسردی خود را حفظ کنید. سعی کنید اولین قدمی که برمی‌دارید، غلبه بر ترس و وحشت‌تان باشد. سپس با آرامش کامل از تلفن نصب شده در کابین یا تلفن همراه خودتان استفاده کنید و با گرفتن شماره ۱۲۵ مراتب را به آتش نشانی خبر دهید. اگر تلفن در دسترس‌تان نبود، با صدای بلند ولی خونسرد از ساکنان ساختمان کمک بخواهید اما یادتان باشد که حتماً به افرادی که برای کمک می‌آیند نیز اعلام کنید که خودشان دست به کار نشوند و حتما با آتش‌نشانی تماس بگیرند. زمانی که افراد با یکی از حوادث نام‌برده در آسانسور مواجه می‌شوند ممکن است دچار رعب و وحشت استفاده از آسانسور شوند. این حالت در میان افراد میانسال و کهنسال بیشتر اتفاق می‌افتد و بی‌تردید اگر این شخص در یکی از ساختمان‌های بلند زندگی کند، به دلیل اینکه قادر به بالا و پایین رفتن از پله‌ها نیست، در آپارتمان خود محبوس و کم‌کم با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

با ترس از آسانسور چه کار کنیم؟

ترس از استفاده از آسانسور پس از وقوع حادثه نوعی فوبیا محسوب می‌شود. یکی از راه‌های درمان فوبیاها مواجه کردن شخص با چیزی است که از آن می‌هراسد در این باره به افراد توصیه می‌شود به صورت مرحله‌ مرحله از این وسیله استفاده کنند. برای مثال، خانم میانسالی که به دلیل حبس شدن در آسانسور از استفاده دوباره از این وسیله می‌ترسد باید مراحل نگاه کردن به آسانسور، لمس دکمه‌های فرمان، وارد شدن در کابین، طی کردن یک طبقه با همراه در آسانسور، بالا و پایین شدن در طبقات با همراه، استفاده از آسانسور به تنهایی، استفاده از آسانسور در ساعات ابتدایی روز و مرحله سوار شدن آسانسور در شب و به تنهایی را در مدت زمان بسیار طولانی انجام دهد تا بتواند دوباره به شرایط روانی مناسب برسد.

باید شخصی که در آسانسور محبوس شده است، آرامش خود را حفظ کند و استفاده کردن از جملات تلقینی مانند اینکه اتفاقی نمی‌افتد و به زودی این مساله حل می‌شود، سعی کند خونسرد باشد. البته در این میان، همراه داشتن یک چراغ قوه برای افرادی که از تاریکی‌ها در زمان قطع برق و حبس در آسانسور می‌ترسند نیز بسیار مناسب است.

liftiran.com


 

 

 نام
 ایمیل
وبسایت

 نظر شما
کد امنیتی*
خطا! کد امنیتی صحیح نیست.
 
بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |