گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
ارتباط مؤثر- هومن ثانی | آسانسور بتیس ۱۳۸۶/۸/۱۰

ارتباط مؤثر

نویسنده: هومن ثانی | آسانسور بتیس 

چگونه می توانیم پذیرای باورها و عقاید مشتریان خود باشیم و با دنیای آنان ارتباط برقرار کنیم؟

     بسیاری افراد از من درباره NLP  (Neuro Linguistic Programming)و نقش آن در آموزش مهارت های تجاری پرسیده اند. پیش از آنکه به این موضوع بپردازیم مختصری از تاریخچه پیدایش و ظهور (NLP) را ذکر می کنم که آگاهی از آن برای شما سودمند خواهد بود.

تاریخچه (NLP) یا برنامه ریزی ذهنی کلامی

     در اوایل دهه ی 1970 میلادی ، دو محقق در دانشگاه کالیفرنیا بنامهای ریچارد بندلر (Richard Bandler) دانشمند رایانه و متخصص درمان به روش گشتالت و ریاضیدان و جان گریندر (John Grinder) استاد زبانشناسی در مورد طرحی مشترک شروع به همکاری نمودند.

     طرح آن دو این بود که از افرادی که می توانند در رفتار دیگران تغییراتی عمده ایجاد کنند ، الگو برداری نمایند. (NLP) به این سؤال پاسخ می دهد که چه چیز موجب تمایز دو فرد می شود که یکی در کاری تقریباً مهارتی نسبی دارد و دیگری در همان کار برتر از دیگران است؟

                                                                          

     بندلر و گریندر در بیشتر رفتارهای افراد موفق مطالعه کردند و دریافتند که ما چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنیم و با پیشرفت این مطالعات ، متوجه شدند میان شیوه ی برقراری ارتباط افراد عادی و افراد برجسته تفاوتی بسیار وجود دارد.

این واقعیت علمی از دیر باز بر همگان روشن بوده است که انسانها ، بطور کلی از طریق 3 کانال با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند:

1-      کلماتی که به کار می برند

2-      لحن و آهنگ صدا

3-      کلام جسم یا حالت ها و ژستهایی که به خود می گیرند

     بنابر گزارشات علمی معتبر در زمینه روانشناسی و علوم ارتباطات ، ما برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر به میزان 7% از کلمات ، 38% از لحن و آهنگ صدا و 55% از زبان جسم یا همان حالات و ژستهای خود استفاده می کنیم.

با پیدایش روش (ان.ال.پی در عرصه ی کاربرد واژه ها...   

    

 ادامه این مطلب را در شماره آینده(31-30) مجله دنیای آسانسور مطالعه فرمائید.

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |