گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

اخبار

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
>>تدوين استاندارد اجباري براي قطعات آسانسور توليد داخل ۱۳۹۴/۲/۱
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تدوین استاندارد اجباری برای قطعات آسانسور تولید داخل خبر داد و اعلام کرد : چهار قطعه اصلی آسانسور تاکنون برای نمونه های وارداتی مشمول استاندارد اجباری بوده است اما از این پس قطعات تولید داخل هم مشمول استاندارد اجباری می شود.
خانم نیره پیروزبختدر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : شورای عالی استاندارد مصوب کرده است در سال 94 قطعات اصلی آسانسور که در داخل تولید می شود مشمول استاندارد اجباری شود.
وی افزود: بازرسی آسانسور در سه مرحله انجام می گیرد که شامل پیش و پس از نصب و در زمان بهره برداری است و در حال حاضر استاندارد تنها پس از نصب امکان بازرسی از آسانسورها را دارد. پیروز بخت ادامه داد: پیشنهاد کردیم برای بازرسی های دوره ای سازمان استاندارد هم مجوز
داده شود.
وی گفت: اگر قطعه ای در آسانسورها پس از نصب ، بازرسی شود و ایراد داشته باشد تا قبل از تعویض آن اجازه بهره برداری از آسانسور را نمی دهیم.
رئیس سازمان استاندارد از غیر استاندارد بودن برخی آسانسورهای ساختمان های عمومی خبر داد و تصریح کرد: در بسیاری از مراکز تجاری و عمومی آسانسورها شرایط خوبی ندارد که در بازرسی های ادواری دستور پلمپ آنها را صادر کردیم.
وی مشکل آسانسورها را نبود قانون برای بازرسی های ادواری سازمان ملی استاندارد خواند و افزود : در حال حاضر شرکت های بازرسی اجازه ورود به ساختمان های خصوصی و بازرسی از آسانسورهای آنها را ندارد زیرا مقررات آن تدوین نشده و لازم است با همکاری سه جانبه سازمان ملی استاندارد ، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی سازکار ورود به منازل طراحی شود و باید مردم را متوجه اهمیت بازرسی از آسانسورها کنیم.
پیروز بخت تصریح کرد:کمبود نیروی انسانی در تمام زمینه های فعالیت سازمان ملی استاندارد وجود دارد اما در بخش بازرسی آسانسورها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این مشکل را حل کردیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد درباره مشکلات آسانسورهای مسکن مهر گفت: سال های قبل مصوبه ای ابلاغ شد که در آن بازرسی آسانسورهای مسکن مهر از دست سازمان ملی استاندارد خارج شد.
وی افزود: در سال 93 متوجه مخاطراتی شدیم و حتی حوادث منجر به فوت هم داشتیم ، بنابر این با وجود اینکه طبق قانون وظیفه ای برای بازرسی آسانسورهای مسکن مهر نداشتیم با مسئولان
مکاتبه و خطر را به آنها گوشزد کردیم.
پیروزبخت ادامه داد: خوشبختانه آنها نیز بموقع متوجه موضوع شدند و بخشنامه ای ابلاغ شد که
طی آن مسکن مهر تنها زمانی قابل تحویل است که آسانسور آن تأییدیه سازمان ملی استاندارد را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد با کمک شرکت های بازرسی خصوصی زیرپوشش خود برنامه بازرسی آسانسورهای مسکن مهر را تنظیم کرده است ، افزود : طبق قانون نظارت بر آسانسورها تا زمان نصب بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است اما پس از آن سازمان ملی استاندارد آسانسورها را بازرسی و اجازه بهره برداری از آن را صادر می کند.

لیفتیران
بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |