گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
>> آشنائی با مبانی استاندارد قسمت 2- جواد صدخسروی ۱۳۹۴/۶/۲۲

جنبه های استاندارد
استاندارد کلیه جنبه های زندگی بشری را در بر می گیرد لذا موضاعات مختلفی را شامل می شود.


1- استانداردهای اصطلاحات و علائم
یکی از نیازهای اساسی در شناخت یک محصول، فرایند یا خدمت، آشنایی با واژه ها و اصطلاحات علمی و فنی رایج در زمینه مورد نظر می باشد.از جمله استانداردهای اصطلاحات کنترل کیفیت، انرژی خورشیدی و تجهیزات جوشکاری.
علائم نیز از اهمیتی معادل اصطلاحات برخوردارند و مزیت آن ها بر اصطلاحات این است که بدون نیاز به زبان بخصوصی انتقال مفاهیم به سادگی امکان پذیر است.


2- استاندارد های مبنا
از مهمترین وظایف استاندارد کردن ایجاد یکنواختی است که نقش اصلی در این زمینه بر عهده استاندارد های مبنا می باشد. از جمله این استانداردها می توان به استاندارد یکاهای اندازه گیری در سیستم بین المللی یکاها (SI)، استاندارد اعداد مرجع و . . . اشاره کرد.


3- استاندارد ویژگی ها
استانداردهایی هستند که در آن شرح مختصر و موجز یک دسته شرایط که باید یک فراورده، یک ماده و یا یک فعالیت یا خدمت داشته باشد، آورده شده است.


4- استاندارد های آزمون
در این استانداردها، نحوه انجام یک آزمون از نظر مواد و تجهیزات لازم، روش کار، ارزیابی نتایج و نحوه گزارش دهی تدوین می گردد.


5- استانداردهای بازرسی و نمونه برداری
استانداردی است که در آن نحوه نمونه برداری و بازرسی از کالای تولید شده، قطعات و یا محموله های بزرگ جهت ارزیابی کاملاً مشخص شده است.


6- استاندارد طبقه بندی
در این استاندارد، مواد، فراورده ها، مفاهیم، روش ها، کمیت ها و امثال آن به منظور افزایش شناسایی، درک کلی و تسهیل عرضه و تقاضا بر مبنای خاصی به انواع مختلف طبقه بندی شده است. مانند طبقه بندی تلویزیون به انواع 14، 18، 21 اینچ و . . .


7- استاندارد آیین کار
استانداردی که در آن نحوه انجام یک عمل بر اساس آخرین پیشرفت های علمی و تجارب موفق مشخص شده است و می تواند روش های طراحی، ساخت، نصب، تولید، تعمیر و نگهداری را در برگیرد.


8- استاندارد درجه بندی
استانداردی است که در آن ماده یا فراورده بر اساس کیفیت و ویژگی های آن به اقسام مختلف تقسیم بندی شده است.


9- استاندارد بسته بندی، حمل و نگهداری
این استاندارد بخشی از ویژگی های کالا بوده که در استاندارد مربوطه قید می شوند. اما در مواردی که بسته بندی یا نگهداری شکل مشخص و صنعتی ندارد می توان جهت حفظ کیفیت از استاندارد بخصوصی پیروی کرد، مانند برخی علائم جهت حمل کالا.

10- استاندارد ایمنی
استاندارد هایی هستند که در رابطه با ایمنی کالاها، روش ها و افراد، تدوین می شوند، مانند استاندارد ایمنی آسانسور.

/پایان قسمت دوم/

ادامه دارد...

www.liftiran.com

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |