گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

اخبار

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
ساخت نخستین جرثقیل ضد انفجار ویژه سکوهای استخراج گاز در ایران ۱۳۸۶/۹/۱۸

کار ساخت نخستین جرثقیل ضد انفجار ویژه سکوهای استخراج گاز در ایران به دست توانای متخصصان و مهندسان ایران به پایان رسید و آماده انتقال به محل نصب شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی گروه صنعتی منگان گزارش داد، مدیرعامل این گروه صنعتی با اعلام این مطلب افزود : این جرثقیل که در نوع خود کم نظیر است تا نیمه اول مردادماه امسال برای نصب در سکوی دریایی فازهای 9و10 پارس جنوبی به محل نصب منتقل خواهد شد.
به گفته محمدعلی عباسپور تمام مراحل طراحی ، ساخت و نصب این جرثقیل را مهندسان و متخصصان ایرانی انجام داده اند و بومی کردن دانش فنی طراحی و ساخت آن از جمله ویژگی های بارز آن است . اجرای این پروژه موجب کاهش انتقال ارز به میزان 60درصد قیمت آن شده که در مقایسه با شرکتهای خارجی 15درصد کمتر است اجرای پروژه ساخت جرثقیل ضد انفجار در حدود یکسال با 53250 نفر ساعت کار عملیاتی انجام شده که 18290 نفر ساعت کار برای انجام عملیات طراحی و محاسباتی ، 33500 نفر ساعت کار برای عملیات خرید ، اجرا و کنترل و نیز 1550 نفر ساعت کار برای انجام آزمایشهای مختلف انجام شده است .

مهدی امامی فر مدیرعامل شرکت فرآیند منگان نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد تمام قطعات و سیستم هایی که برای ساخت این نوع جرثقیل استفاده شده ویژگیهای خاص خود را دارد که متناسب با محیط های گازی به ویژه سکوهای دریایی است و امکان ایجاد جرقه یا بروز آتش سوزی را به صفر می رساند .

به گفته وی ظرفیت این جرثقیل ها 5 تن در شعاع 20متر و 15 تن در شعاع 5/7 متر است و قدرت مانورپذیری و حرکت آن منحصر به فرداست که می توان به قابلیت و سرعت بالای آن در انتقال کارکنان در شرایط بحرانی سکو باربرداری از کشتی و جابجایی قطعات در سکو اشاره کرد . برای اجرای این پروژه 35درصد قطعات و مواد از کشورهای دیگر وارد و بقیه در داخل ایران تولید شده است .

گروه صنعتی منگان توان ساخت جرثقیل های دریایی را با ظرفیت بالای 2000تن نیز دارد که در صورت نیاز بازار پاسخگو خواهد بود . به گفته عباسپور پروژه ساخت جرثقیل های ضد انفجار در ایران  به سفارش شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و با حمایت همه جانبه این شرکت اجرا و برابر با استانداردهای معتبر جهان انجام شده و کیفیت کار گروه صنعتی منگان در اجرای این پروژه با شرکتهای بزرگ و معتبر دنیا برابری می کند .

وی با تاکید بر این که دانش فنی و تکنولوژی تمام تجهیزات این پروژه در ایران پردازش شده است گفت در این پروژه 25 نفر از نخبگان کشورمان فعالیت دارند که دانش فنی را تدوین وطراحی می کنند و کار به گونه ای است که همه پروژه ها در این شرکت برای نخستین بار انجام می شود و نشان میدهد که در ایران توانایی بالقوه بالایی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد .

مدیرعامل گروه صنعتی منگان همچنین خواستار حمایت هر چه بیشتر دولت برای برطرف کردن موانع و حمایت از این گونه صنایع در داخل کشور شد.

منبع خبر: وب سایت سورنا...عکس ها: آرشیو خبرگزاری مهر/مجتبی تکین
بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |