گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
تاریخچه سیستم کنترل فرمان آسانسوردر ایران - علیرضا عظیمی ۱۳۸۶/۱۲/۴

اولین سیستم های کنترل فرمان آسانسوردر ایران تابلوهای رله ای بودند که متداول در دهی شصت بوده اما عرصه کاربرد آنها در آسانسورهای ایرانی متاسفانه تا اواسط دهی هفتاد نیز ادامه داشت. همان گونه که از نام این سیستم ها مشخص است تشکیل شده از تعداد زیادی رله مغناطیسی بوده که فرامین ورودی با ولتاژی ثابت باعث تحریک شدن رله های مربوط می شدند و عملا پردازش اسمی توسط رله ها انجام می شد و در پایان خروجی ها مجری دستور ها بودند. پس به اجبار واحد های بنام پردازش – حافظه – چک کننده ها – نمایشگرها و پورت های ارتباطی در این سیستم ها به دلیل تکنولوژی بسیار ابتدایی بی معنی بودند. در زیر ضمن پرداخت به مهمترین معایب بی شماره سیستم کنترل فرمان رله ای آسانسور نمونه ای از این سیستم را ملاحضه می کنید.

.

 تصویری از سیستم کنترل فرمان رله ای آسانسور

·

·         اصتهلاک بسیار به تمام مکانیکال بودن زیاد + هزینه بالای تعمیر و نگهداری

·         تولید نویز و هارمونیک و صدا بیشتر + بالا رفتن مصرف انرژی سیستم

·         بیگانه بودن سیستم با مسائل ارتقا و ست شدن و معایب بسیار دیگر

در اوایل دهی هفتاد یک شرکت ایرانی با نمونه سازی از تابلو فرمان یک پکیج خارجی و کپی برداری از آن ساخت برد های الکترونیکی کنترل آسانسور را شروع کرد. بدلیل جوابگیری شرکت های خارجی آن دوره از این سیستم وسادگی در نمونه سازی از بردهای خارجی تابلو فرمان میکروپروسسوری آسانسور روند جایگزیینی تابلوهای رله ای را درایران شروع کرد.

البته تابلو فرمان میکروپروسسوری آسانسور خیلی از معایب تابلو های رله ای را حل کرد و می توان انقلاب رشد تابلو فرمان آسانسور را مدیون این سیستم بود.  اما برای گسترش  این انقلاب باید به فکر ادامه رشد آن باشیم . 

 

علیرضا عظیمی    <لیفتیران>
بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |