گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

اخبار

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
مسابقه معماری شیندلر ۱۳۸۶/۱۲/۱۵

شیندلر، نام یک شرکت معتبرسازنده آسانسور و پله‌برقی درکشور سوئیس است که هر دو سال یکبار مسابقه‌ای را با دعوت از دانشجویان مشغول به تحصیل در مدارس معماری اروپا برگزار می‌کند. ویژگی خاص این مسابقه و وجه تمایز آن با سایر مسابقات معماری، خارج شدن رقابت از حالت انفرادی و ایجاد فضای رقابت بین دانشگاههای مختلف اروپایی است. ثبت نام در این مسابقه تنها از طریق دانشگاه و با معرفی دانشجو توسط استاد راهنما میسر می‌شود و امکان ثبت نام انفرادی و خارج از چارچوب دانشگاهی وجود ندارد.

موضوع مسابقه در سال 06-2005: دسترسی برای همه Acces for All
موضوعی که برای این دوره از مسابقه در نظر گرفته شده طراحی و ارائه گونه‌ای از معماریست که برای معلولین و افراد دارای ناتوانی‌های حسی-حرکتی، دعوت‌کننده و قابل دسترس باشد و مانعی درحرکات و رفت و آمدهای روزمره آنان ایجاد نکند. یک شهروند معلول، از حقوق اجتماعی برابری با سایر شهروندان برخوردار است و این حق برابر، شامل امکان دسترسی آسان آنان به اماکن مختلف شهری نیز می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقه یافتن پاسخی مناسب در مورد طراحی و آرایش ساختار شهرها و معماری ساختمانهاست به نحوی که امکان دسترسی آسان و یکسان به محیط‌های شهری – یا حداقل ساختمانها - را برای همه شهروندان مهیا کند.

سایت پیشنهادی:
پاریس – شهر فرهنگ و مد – به موزه‌ها و نمایشگاههای بیشماری که در خود جای داده، مباهات می‌کند. افزودن موزه‌ای دیگر به گنجینه فعلی موجود دراین شهر شاید کار بیهوده‌ای به نظر برسد، اما در حقیقت انجام چنین کاری، امری بیهوده نیست! حداقل بیهوده‌گی این کار برای خیلی از افرادی که به دلیل معلولیت جسمی امکان دسترسی و بازدید از این گنجینه‌ها را ندارد، صادق نیست.

عملی ساختن موضوع "دسترسی برای همه Access for All" در برخی از بیشمار موزه‌های شهر پاریس که در قلب شهر واقع شده‌اند، با چالش بزرگی همراه است. علیرغم اینکه بسیاری از موزه‌های اصلی شهر در فاصله کمی از برج ایفل قرار گرفته‌اند، اما بدلیل اختلاف ارتفاع بین بستر جنوبی رودخانه سن (Seine) و سراشیبی که در بستر شمالی آن واقع شده و همچنین ترافیک سنگینی که در خیابان نیویورک (venue de New York) جریان دارد و همینطور پلکانی که در ارتفاعی بالاتر به پل Passerelle Debilly ختم می‌شود، و مردم برای عبور بر فراز رودخانه سن، مجبور به گذر از روی آن هستند، امکان دسترسی آسان و بدون مشکل، تقریباً برای افراد دارای معلولیت حرکتی وجود ندارد.

این چالش و ارائه پیشنهاد برای رفع این مشکل، موضوعی است که به دانشجویان شرکت کنندگان در مسابقه شیندلر سال 06-2005 پیشنهاد می‌شود.

جوایز مسابقه:
الف) جوایز به دانشجویان:
- رتبه اول: 5000 یورو
- رتبه دوم: 3000 یورو
- رتبه سوم: 2000 یورو
- رتبه چهارم و پنجم: هر کدام 1000 یورو

الف) جوایز به دانشگاهها:
- رتبه اول: 25000 یورو
- رتبه دوم: 15000 یورو
- رتبه سوم: 10000 یورو
- رتبه چهارم و پنجم: هر کدام 5000 یورو

<لیفتیران>

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |