گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

اخبار

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
مراسم كلنگ‌زني نخستين مجموعه تله‌كابين و تاسيسات گردشگري استان يزد در روستاي ييلاقي طزرجان از توابع شهرستان تفت برگزار شد. ۱۳۸۶/۱۲/۲۰

مراسم كلنگ‌زني نخستين مجموعه تله‌كابين و تاسيسات گردشگري استان يزد در روستاي ييلاقي طزرجان از توابع شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه يزد، در اين مراسم كه با حضور عزيرالله سيفي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان يزد، ‌وطن‌خواه فرماندار شهرستان تفت و جمعي از اهالي روستا برگزار گرديد، جواد صديقي مديرعامل شركت گردشگري و جهانگردي سبزه كوه آراد و مجري اين طرح، خاطر نشان ساخت: پس از مطالعات مقدماتي و بررسي‌هاي كارشناسانه،‌ با عنايت به پتانسيل‌هاي اكوتوريستي و جاذبه‌هاي گردشگري و ورزشي منطقه برفخانه طزرجان،‌ ‌درخواست ايجاد تله كابين برفخانه جهت اخذ مجوز به سازمان ميراث فرهنگي ارائه شد و پس از كسب مجوز كليات طرح مورد تاييد سازمان محيط زيست قرار گرفت.

وي گفت: به موجب اين طرح گردشگران و علاقمندان به كوهستان و طبيعت مي‌توانند در گرماي 50 درجه ماه‌هاي تير و مرداد استان يزد با بهره‌گيري از اين مجموعه، از نزديك، از يخچال‌هاي طبيعي منطقه كه وجود آن‌ها در استان جالب توجه مي‌باشد، بازديد نمايند.

 صديقي در خصوص اين طرح اظهار داشت: اين طرح به طول مسير 2500 متر در قالب دو ايستگاه و 50 كابين با ظرفيت 300 نفر، بازديد كنندگان را در طول 6 دقيقه از پاي كوه(ايستگاه اول) به ايستگاه دوم در محل فعلي پناهگاه برفخانه، كه در آينده داراي محل اسكان و رستوران و... خواهد شد، انتقال دهد.

 وي با اشاره به اشتغالزايي 92 نفر در اين طرح و تاثير آن در رونق اقتصادي منطقه، ‌اذعان داشت: ‌جمعيت 4500 نفري روستا در سال‌هاي اخير به 640 نفر تقليل يافته است و اين طرح مي‌تواند باعث بازگشت افراد بومي منطقه به اين روستا گردد.

 مديرعامل شركت گردشگري و جهانگردي سبزه كوه آراد متذكر شد: شركت در نظر دارد يك درصد از درآمدهاي طرح را به مسائل فرهنگي، ‌ورزشي و رفاهي روستا اختصاص دهد.

صديقي همچنين يادآور شد: به موجب كاهش حجم ترافيكي مسير منتهي به تله كابين، امام جمعه شهرستان تفت پيگير موضوع ايجاد جاده مواصلاتي جديدي مي‌باشد، كه اميدواريم همزمان با اجراي طرح احداث گردد.

 عزيزالله سيفي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان نيز در اين مراسم با اشاره به برنامه‌هاي هفته گردشگري در استان‌، يكي از سريعترين راه‌هاي رسيدن به رونق اقتصادي،‌ اشتغال‌زايي و رفع بيكاري، و افزايش در آمد ساليانه كشور را توجه به بحث گردشگري و جهانگردي ذكر كرد.

 وي تصريح كرد: رونق اقتصادي بسياري از كشورهاي توسعه‌يافته براساس رونق صنعت گردشگري در اين كشورهاست و بيشترين سرآنه در آمد نيز مربوط به همين كشورهاست، لذا براي رسيدن به اقتصاد بدون صنعت نفت يكي از سريعترين راه‌ها، همين صنعت گردشگري است.

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان، اظهار داشت: در حالي كه سازمان يونسكو ايران را از لحاظ وجود فلضاهاي گردشگري در رتبه ششم كشورهاي جهان جاي داده است، ‌از لحاظ كسب در آمد از اين صنعت كشورمان را در جايگاه 60ام جهان مي‌بينيم و تنها راه براي رفع اين خلاء‌ در كشور شناساندن ظرفيت‌هاي گردشگري ايران به دنياست.

 وي افزود: با ورود هر گردشگر به ايران به طور مستقيم يا غيرمستقيم براي 9 نفر اشتغالزايي مي‌شود و 132 صنف از ورود يك توريست به كشور نفع مي‌برند،‌ لذا اگر مي‌خواهيم در جهت اشتغالزايي و رفع معضل بيكاري گام برداريم و در كشور تحول اقتصادي ايجاد نماييم، بايست به صنعت توريست اهميت دهيم.

 سيفي در خصوص ايجاد زير ساخت‌هاي اين صنعت در استان، گفت: هرچند در سال‌هاي گذشته شاهد مشكلات اقامتي  براي گردشگران بوديم، ولي در همين هفته سي و سومين هتل استان مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت و به نظر مي‌رسد همين امور موجب شده است تا در سالجاري شاهد رشد ظرفيت اقامتي هتل‌هاي استان باشيم.

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان احساس محدوديت توسط مردم روستاي طزرجان را نادرست بيان كرد و تاكيد نمود:‌ مطمئنا مسائل زيست محيطي منطقه در اولويت اين پروژه است و قطعا ايجاد اين طرح در رونق اقتصادي منطقه و رفاه مردم اين روستا موثر خواهد بود.

وطن خواه فرماندار تفت نيز در مراسم كلنگ زني تله كابين برفخانه طزرجان با اطمينان بخشيدن به مردم اين روستا در خصوص عدم وجود مشكلات زيست محيطي در اين پروژه، تاثيرات ايجاد اين پروژه را در اين روستا يادآور شد.

 شايان ذكر است اين پروژه با اعتباري معادل 200 ميليارد ريال آغاز گرديده است و قرار است تاسيسات تله كابين آن در مدت يكسال آماده بهره‌برداري شود و به تدريج اماكن تفريحي و رفاهي آن احداث گردد.

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |