گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
بهینه سازی فرآیندهای سازمانی - مفاخری ۱۳۸۷/۳/۱۱

در طول 10 سال اخير، اكثر سازمان‌ها مبالغ متنابهي در زمينه اتوماتيك كردن فرآيندهاي سازماني از طريق طراحي و پياده‌سازي سيستم‌هاي اطلاعاتي هزينه كرده‌اند. اما اكنون توجه اصلي خود را معطوف به بهينه كردن آن فرآيندها نموده‌اند.

پيش درآمد: هوش سازماني يعني داشتن دانشي فراگير از تمام عواملي كه بر سازمان تاثير مي‌گذارند. هوش سازماني به شما كمك مي‌كند تا به نقاط ضعف سازمان خود پي برده و نقاط قوت خود را مستحكم‌تر كنيد. در سازمان شما همه مديران و تصميم‌گيران، دسترسي فوري به همه اطلاعات را خواهند داشت و مي‌توانند از آنها استفاده كنند. در طول 10 سال اخير، اكثر سازمان‌ها مبالغ معتنابهي در زمينه اتوماتيك كردن فرآيندهاي سازماني از طريق طراحي و پياده‌سازي سيستم‌هاي اطلاعاتي هزينه كرده‌اند. اما اكنون توجه اصلي خود را معطوف به بهينه كردن آن فرآيندها نموده‌اند. مشكل اصلي اينست كه در اكثر مواقع اطلاعاتي كه به ما در مورد نحوه بهينه‌سازي فرآيندها كمك مي‌كنند در پايين‌ترين لايه‌هاي سيستم‌هاي اجرايي سازمان گير افتاده‌اند.

مجموعه ابزارهاي هوش سازماني به سازمان‌ها جهت رديابي فرآيندهاي اصلي و اندازه‌گيري كارائي آنها كمك مي‌كند. محيط كار ساده و بسيار محاوره‌اي Qlik View به همراه امكان حركت در ميان اطلاعات تنها با فشردن يك كليد ماوس، شما را قادر مي‌سازد تا در هر لحظه معيارهاي كلان سازمان را در كنار جزئيات در حد يك سطر عملياتي مشاهده كرده و بدينوسيله مسائل و مشكلات مخفي در سيستم‌هاي عملياتي خود را شناسايي نمائيد. ابزارهاي هوش سازماني يا هوش تجاري ((Business Intelligence امكان اندازه‌گيري، كنترل و ردگيري فرآيندهاي كليدي را به مديران ارائه مي‌كنند و مديران را در تصميم‌گيري ياري مي‌نمايند.

نرم افزارQlik View شما را قادر مي‌سازد تا:
1- بهره‌وري و اثربخشي فرآيندها را در سازمان خود اندازه‌گيري كنيد.
2- نقاط ضعف و قوت سازمان خود را شناسايي كنيد.
3- گردش اطلاعات مديريتي را در سازمان خود روان تر كنيد.
4- اطلاعات مناسب در زمان مناسب و با سرعت مناسب در اختيار داشته باشيد.
5- فرآيندهاي سودآور سازمان خود را تقويت كرده و فرآيندهاي بدون توجيه اقتصادي را حذف كنيد.
6- توان رقابت سازمان خود را با ساير شركت‌ها سنجيده و خود را در برابر حوادث آينده آماده سازيد.

بايد بدانيد Qlik View تجزيه و تحليل را براي همه آسان مي‌كند. تكنولوژي منحصر به فرد Qlik View مي‌تواند حجم بالايي از اطلاعات را با سرعت زياد، بر روي سخت افزارهاي ارزان قيمت، به درون حافظه بارگذاري كرده و دستكاري نمايد. اين توانايي شما را قادر مي‌سازد تا برنامه‌هاي تحليلي و گزارشات خود را در سطح سازمان بدون در نظر گرفتن شرايط سخت‌افزاري توزيع كنيد. با استفاده از Qlik View طراحي نصب و راه‌اندازي سيستم‌هاي گزارشگيري و هوش سازماني ديگر پروژه‌هاي وقت‌گير، هزينه‌بر، فني و پيچيده نخواهد بود. اما Qlik View چهار برابر سريع‌تر طراحي و نصب مي‌شود، نصف قيمت نرم‌افزارهاي مشابه است و 2 برابر ارزش افزوده بيشتري براي سازمان‌ها به همراه مي‌آورد. Qlik View باعث انقلابي در فناوري نرم‌افزارها و سيستم‌هاي هوش سازماني شده است.

سرعت در نتيجه: سازمان‌ها در كمتر از 30 روز و در اكثر مواقع يك هفته مي‌توانند گزارش‌ها و تحليل‌هاي خود را طراحي و استفاده كنند.
بدون ريسك: نسخه كاملا"عملياتي و مجاني آن جهت استفاده سازمان‌ها در دسترس است.
راحتي استفاده: كاربران در كمتر از يك روز و در اكثر مواقع در چند ساعت مي‌توانند از آن استفاده كنند.
انعطاف‌پذيري: ابعاد نامحدود اطلاعاتي، امكانات تحليلي و محاسباتي كه ظرف چند ثانيه قابل تغيير است.
متمركز بودن: بسته كامل هوش سازماني شامل ابزار تحليل قدرتمند، امكانات فراوان محاسباتي و طراحي آسان گزارشات بر اساس معماري واحد.
قدرتمندی: توانايي پردازش حجم وسيع اطلاعات در كسري از ثانيه بدون استفاده از سخت‌افزارهاي گران قيمت.

توانمندسازي هوش كاربر:به كاربران اين قدرت را مي‌دهد تا تصميمات صحيح را در هر زماني اتخاذ كنند و اطلاعات را، هر كجا كه قرار دارند در دسترس داشته باشند. تحليل و بررسي اطلاعات مي‌تواند كاملا جدا از سيستم‌هاي عملياتي و بصورت كاملا Off-Line، مثلا بر روي نوت‌بوك در خلال يك جلسه بيرون سازمان، بدون از دست دادن سر سوزني از امكانات برنامه انجام شود. نتايج تحليل مي‌تواند بصورت گزارشات چاپي، فايل‌هاي PDF، فايل‌هاي Excel و يا ساير برنامه‌هاي Microsoft Office توزيع و ذخيره شوند. Qlik View آنگونه كه كاربر مي‌خواهد كار مي‌كند.

سرعت در نصب، يادگيري آسان، سهولت در استفاده:Qlik View نياز به حداقل آموزش و در اكثر مواقع بي‌نياز از آموزش است. كاربران ظرف چند دقيقه قادر به استفاده از برنامه‌هاي توليد شده تحت Qlik View هستند. كاربران به مجرد اينكه با ويژگي‌ها و مزاياي آن آشنا مي‌شوند، به سختي مي‌توانند بدون اين برنامه به كار خود ادامه دهند. كاربران از نرم‌افزارها و سيستم‌هايي كه نياز به صرف وقت زياد جهت استفاده و يادگيري دارند گريزان هستند. Qlik View براي اولين بار در عرصه ابزارهاي هوش سازماني كاربران را به محيطي هدايت مي‌كند كه در آن پيچيدگي جايي ندارد.

Qlik View هميشه پاسخي براي كاربر دار:دQlik View به هيچ عنوان كاربر را محدود نمي‌كند. هر شيء در محيط Qlik View - از فهرست‌هاي فرم‌ها گرفته تا نمودارها و جداول- محاوره‌اي بوده و قابل كليك كردن مي‌باشد. تمام اشياء به گونه‌اي با هم ارتباط برقرار مي‌كنند كه تغيير انتخاب در يك شيء منجر به تغيير در اشياء ديگر مي‌شود. نتايج تحليل و پاسخ سوالات هميشه با تغيير در رنگ اطلاعات بلافاصله به اطلاع كاربر مي‌رسد. مقادير انتخاب شده به رنگ سبز، مقادير مرتبط با انتخاب كاربر به رنگ سفيد و مقادير نامرتبط به رنگ خاكستري ظاهر مي‌شوند. با هر انتخاب و كليك، كاربر دقيقا متوجه مي‌شود كه چه اطلاعاتي موجود مي‌باشد، چه اطلاعاتي در اختيار نبوده و به چه ترتيبي سئوالات و مقادير انتخاب شده بر روي جمع‌ها و فرمول‌هاي محاسباتي، تحليلي و آماري تاثير گذاشته است.

تجميع داده‌ها جهت تجزيه و تحليل- انواع فرمت‌هاي اطلاعاتي: Qlik View امكان دسترسي و تركيب تقريبا تمام فرمت‌هاي اطلاعاتي از داده‌هاي مرتبط استاندارد (Standard Relational Data) تا فايل‌هاي متني (Text Files) تا فايل‌هاي Excel تا اطلاعات در قالب XML و HTML فراهم آورده، مرتبط و طبقه‌بندي كرده و ارتباط ميان منابع اطلاعاتي مختلف را به صورت اتوماتيك برقرار مي‌كند، امكاني كه در هيچ برنامه ديگري وجود ندارد. Qlik View خود را با ساختار اطلاعاتي سازمان شما منطبق مي‌كند و شما هيچگونه نيازي به تغيير در منابع اطلاعاتي خود نخواهيد داشت. اطلاعات شما چه در انبارهاي داده (data warehouses) چه در سيستم‌هاي عملياتي و چه به صورت فايل‌هاي Excel يا Text يا در بانك‌هاي اطلاعاتي Access يا هر پايگاه اطلاعاتي ارتباطي (Relational Database) ديگري قرار گرفته باشد در برنامه Qlik View قابل دسترسي است.

بازگشت سريع سرمايه و هزينه‌هاي كمتر:هزاران نفر از مشتريان، Qlik View را تنها ظرف چند روز نصب و راه‌اندازي كرده‌اند. با استفاده از Qlik View مي‌توان يك برنامه تحليل يا گزارشگيري را ظرف چند ساعت طراحي، پياده‌سازي و استفاده نمود. تغييرات احتمالي در برنامه بصورت مداوم و بدون صرف هزينه اضافي در كمتر از چند ساعت قابل ايجاد است. Qlik View تعداد نامحدودي فيلد اطلاعاتي و ابعاد گزارش‌گيري را فراهم مي‌آورد. تمام اقلام اطلاعاتي موجود در منابع اطلاعاتي شما، توسط خود شما و بدون نياز به متخصصين كارآزموده قابل استفاده در گزارش‌ها و تحليل‌هاي شما مي‌باشد. ديگر نيازي به صرف هفته‌ها وقت و هزينه جهت دسترسي به اطلاعات موجود در سيستم‌هاي اطلاعاتي خود از طريق برنامه‌هاي مختلف و گران‌قيمت نداريد.

نسخه‌هاي مختلف QlikView
QlikView Enterprise جهت طراحي و پياده سازي برنامه‌ها
QlikView Enterprise كامل‌ترين ابزار جهت طراحي و پياده سازي برنامه‌هاي كاربردي است. QlikView Enterprise به طراحان امكان بازيابي اطلاعات از منابع اطلاعاتي پراكنده و مختلف جهت متمركز كردن در يك برنامه واحد را ارائه مي‌كند.

QlikView Professional جهت كاربران حرفه‌اي
QlikView Professional به كاربران حرفه‌اي امكان ايجاد يا تغيير ظاهر برنامه‌هاي كاربردي موجود را مي‌دهد. با استفاده از QlikView Professional كاربران مي‌توانند اطلاعات را بروزرساني كرده و گزارش‌ها را براساس آخرين اطلاعات مشاهده كنند. كاربران مي‌توانند به برنامه‌هاي موجود در در ديسك رايانه خود و يا برنامه‌هاي موجود بر روي Qlik Server دسترسي داشته باشند.

QlikView Analyzer جهت كاربران معمولي
نسخه QlikView Analyzer به كاربران معمولي امكان دسترسي و استفاده از برنامه‌هاي موجود در QlikView Server را مي‌دهد. QlikView Analyzer در قالب‌هاي تحت مرورگر وب، برنامه تحت JAVA ، بصورت ActiveX plug-in و يا برنامه‌هاي تحت ويندوز قابل نصب است.


QlikView Analyzer + جهت كاربران معمولي
+ QlikView Analyzer همانند QlikView Analyzer تحت ويندوز است با اين تفاوت كه نيازي به وجود QlikView Server نبوده و كاربر مي‌تواند به صورت off-line از برنامه‌ها استفاده كرده و اطلاعات را از منابع اطلاعاتي بروزرساني كنند.

در انتها لازم است گفته شود:
1- QlikView مجموعه نرم‌افزار كاملي در زمينه هوش سازماني (BI) است. سريع نصب مي‌شود، يادگيري آن بسيار ساده است، به آساني و بدور از پيچيدگي‌هاي فني قابل استفاده است.
2- QlikView با معماري يكپارچه خود انواع تحليل‌ها، نيازهاي اطلاعاتي و انواع نيازهاي گزارش‌گيري را براي تمام سازمان‌ها فراهم مي‌آورد.
3- QlikView قابل تنظيم براي نيازهاي هر سازماني بدون در نظرگيري ابعاد ساختار آن سازمان است.
4- QlikView در 58 كشور دنيا توسط 6000 مشتري در قالب 380.000 كاربر استفاده مي‌شود.
5- برنامه‌هاي تحت QlikView چهار برابر سريع‌تر طراحي مي‌شوند، نصف قيمت نرم‌افزارهاي مشابه هزينه مي‌برند و 2 برابر ارزش افزوده بيشتري براي سازمان‌ها به همراه مي‌آورند. مشتريان QlikView اولين صرفه‌جويي خود را در زمان صرف شده براي تهيه گزارشات به دست مي‌آورند. بنابراين واحدهاي IT براي انجام كارهاي ديگر رها مي‌شوند، در حقيقت بكارگيري اين ابزار انحراف بين واحدهاي مختلف سازمان را از بين مي‌برد و در نتيجه در بهبود و اثربخشي و فرصت‌سازي‌ها كاربرد بسيار دارد.

مفاخری

{نرم افزار مورد بحث در آدرس زیر قابل دسترسی و مطالعه می باشد:
http://www.qliktech.com/home.aspx?LangType=1033 }

www.liftiran.com

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |