گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
آسانسور هیدرولیک/محمد حاج زمان کارشناس کنترل ۱۳۸۷/۴/۱

نظر به اهمیت و جایگاه رو به رشد آسانسورهای هیدرولیک در صنعت آسانسور کشور، به جهت آشنایی دست‌اندکاران این صنعت بر آن هستیم که با سلسله مقالاتی هر چند کوتاه، اما مفید، برخی از مهمترین نکته‌ها درباره آسانسورهای هیدرولیک، اجزا، نصب و استفاده از آن را در اختیار علاقمندان قرار دهیم. آن چه در زیر می‌آید، نخستین مورد از این سلسله مقالات است که به واحد توان یا همان Power Unit پرداخته است.

 

آسانسور هیدرولیک: واحد توان

واحد توان (مخزن روغن) بایستی در مکانی مناسب (موتورخانه) نصب شود و به وسیله یک لوله صلب و یا انعطاف‌پذیر به سیلندر وصل شود.

پر کردن مخزن از روغن از طریق برداشتن سرپوش مناسب (مجرای ورودی) انجام می‌شود. تا زمانی که نشانگر عمق سنج به میزان «حداکثر» نرسیده است، فرآیند پر کردن مخزن روغن را ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه نشتی روغن در بخش‌های مختلف آسانسور مانند پمپ‌ها، واحد پمپاژ، لوله‌ها، اتصالات لوله‌ها، شیر قطع، پیستون و... وجود نداشته باشد. همچنین مطمئن شوید که لوله‌ها و اتصالات آسیب ندیده باشند.

 

واحد توان: روش نصب

 

           مخزن را روی کفی‌های لاستیکی عایق قرار دهید.

           لوله تأمین روغن باید تا حد ممکن کوتاه و بدون خمیدگی بیش از حد باشد.

           اطمینان حاصل کنید اتصالات و زانویی‌ها طبق آنچه در دستورالعمل دستگاه، بسته به مدل و کارخانه سازنده شرح داده شده است نصب شده باشد.

           در مواردی که لوله‌های فلزی به کار رفته‌اند، پیش از سرهم کردن خط لوله، بررسی کنید که لوله‌ها صیقلی و بدون درز باشد. درون لوله‌ها را با یک کهنه بدون پرز پاک کنید.

           پیچ هواگیری روی سر سیلندر را شل کنید.

           روغن را از طریق مجرای ورودی داخل مخزن بریزید.

           تا زمانی که روغن از سوراخ هواگیر خارج نشده است درجه پمپ را روی سرعت پایین قرار دهید. پیچ هواگیر را سفت کنید. در طول زمان نصب، فرآیند هواگیری را چند بار تکرار کنید تا تمام هوای موجود خارج شود.

           بررسی کنید که هیچ گونه نشتی در محل اتصال لوله‌ها به مخزن، شیر قطع و بین این‌ها وجود نداشته باشد.

محمد حاج زمان کارشناس کنترل                                               
<لیفتیران>

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |