گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

اخبار

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
** قطع انگشتان پاي دختر 9 ساله در پله برقي خيابان امام اراک ۱۳۸۷/۱۱/۲۰
 
قطع انگشتان پاي دختر 9 ساله در پله برقي خيابان امام اراک

مهديه دختر بچه 9 ساله، در روز پنج شنبه سوم بهمن ماه، هنگامي كه براي گذشتن از خيابان امام از پله برقي ضلع غربي خيابان استفاده مي كرد، به علت گير كردن پاي چپ او در بين آخرين پله انگشتان پاي خود را براي هميشه از دست داد. به گزارش خبرنگار ما در گفتگو با خانواده اين دختر بچه 9 ساله، ماد دردمند كه بسيار اندوهگين است و روحيه خود را به كلي باخته قبل از شرح ماجرا مي گويد:چه كسي پاسخگوي دردهاي دل فرزند كوچك من است ؟ او آن قدر كوچك و ساده است كه فكر مي كند انگشتانش هم مثل ناخن و مو دوباره رشد مي كند. او را دل داري مي دهد. مادر مهديه در شرح ماجرا مي گويد: آن روز وقتي با دخترم از پله برقي براي گذشتن از خيابان استفاده كرديم ساعت 5 بعد ار ظهر و بسيار شلوغ بود. من از آخرين پله روي پل كه آمدم دستان مهديه هنور در دستم بود مهديه پاي راستش را با من روي پل گذاشته بود كه صداي فرياد و ناله او را شنيدم وقتي نگاه كردم متوجه شدم پاي چپش لاي پله هاي گير كرده و ضربان تند پله برقي مدام به پايش مي كوبد اشك ها و فرياد التماس مهديه را كه ديدم با آن كه حال طبيعي نداشتم كوشيدم پاي او را آزاد كنم اما نتيجه اي نداد مرد جواني كمك كرد تا پاي مهديه را بيرون بكشد خون از لابلاي پله جاري شده بود چند نفر كمك كردند و پاي مهديه را از ميان پله بيرون كشيدند، در اين فاصله هيچ ماموري نبود تا كليد اضطراري را بزند، از چكمه مهديه خبري نبود جورابش غرق خون بود.وقتي جورابش را بيرون آوردم انگشتانش كاملا له شده و ناخن هايش به جوراب گير كرده بود. يكي از رهگذران مهديه را در آغوش گرفت واز پله ها كه پائين آمديم پليس جلوي هر ماشيني را مي گرفت تا مهديه را به بيمارستان برساند توقف نمي كردند. تا اينكه راننده خودرويي خير خواهانه ما را به بيمارستان رساند دربخش اورژانس او را بستري كردند دكتر پارسا پس از ديدن عكس پا نظر داد شايد بشود كاري كرد اما وقتي از اتاق عمل بيرون آمد گفت استخونهاي انگشتان پا آسيب كلي ديده بود و ناچار شديم قطع كنيم. مادر مهديه با اشك مي گويد الان دو هفته است كه فرزندم كه در كلاس سوم دبستان شهيد اندرزگوي اراك درس مي خواند به مدرسه نرفته امروز بايد او را براي تجديد پانسمان به بيمارستان ببرم. او در رابطه با پيگيري موضوع و شكايت از شهرداري مي گويد: همسرم در كلانتري 11 طرح شكايت كرده اما شهرداري با عنوان اين كه اين پله برقي تحويل از پيمانكار است از پاسخگويي امتناع مي كند. مادر مهديه با ناراحتي مي گويد:از طرف من و خانواده ام از مسئولين بخواهيد تا اين حادثه را پيگيري كند تا اين اتفاق براي كودكان ديگر رخ ندهد. زخم پاي فرزندم هرگز التيام پيدا نخواهد كرد و او براي هميشه نقص عضو شده است .
»"شهرداري اراك: پيمانكار بايد پاسخگو باشد"«
 سعيد بياتيان مدير امور ساماندهي ومبلمان شهر با شهرداري اراك با بيان كه حفظ و نگهداري و رسيدگي به حوادث مربوبط به پله ها و پله هاي برقي با پيمانكار است به خبرنگار ما مي گويد: چون هزينه هاي ساخت و نگهداري پل هاي عابر پياده براي شهرداري سنگين است اين موضوع را به پيمانكار واگذار كرده، كه دراين موضوع شركت پيمانكاري،شركت"مه فخر" است كه در تمام ايران نمايندگي دارد اين شركت نماينده رسمي شركت هيوندا در ايران است و در اين مورد خاص هم مسئولين حقوقي شركت بايد پاسخ دهند. بياتيان مي گويد: نمايندگان شهرداري در زيبا سازي هر روز از پل بازديد دارند و اگر نقص فني باشد گزارش مي دهند تا به شركت تذكر داده شود در مورد آن روز خاص هم با بررسي كه كرديم شركت پيمانكاري چك ليستي را ارائه داده كه يك ساعت قبل از اتفاق در ساعت 4 بعد از ظهر پله ها احتياج به تعمير داشته و تعمير انجام شده است. او مي گويد:در اين مورد ما به شركت پيمانكار اخطار داده ايم حتي پله ها دو روز براي تعمير كلي تعطيل شد اما الان فعال است.
» "شركت پيمانكار: اتفاق بر اثر بي احتياطي كودك و همراهش رخ داده"«
 فاطمه عابديني مدير عامل شركت روئين سازان كه پيمانكار طرف قرارداد شهرداري در پله هاي هوايي شهر اراك است در رابطه با با حادثه ضمن اظهار ناراحتي از اين اتفاق مي گويد: همان روز كه اين اتفاق افتاده يك ساعت قبل بچه هاي ما تعمير در اين محل داشته اند و پله را سرويس كرده اند. او مي گويد: من محل حادثه را بررسي كردم هيچگونه درز يا فاصله اي وجود ندارد تعجب مي كنم كه چطور پاي اين بچه گير كرده، علت اين حادثه هيچ نبوده، مگر بي احتياطي فرد همراه بچه كه در رد شدن از پله به روي استيل ثابت كودك را همراهي نكرده است. عابديني مي گويد: من دفاعيه خود را نوشته ام چك ليست ها هم موجود است و در رابطه با خسارت نيز شهرداري بيمه اي تحت عنوان اين حوادث دارد كه خسارت حتما پرداخت مي شود.
این موضوع تحت عنوان نقش بیمه در صنعت آسانسور و پله برقی ایران در بخش تریبون آزاد امتداد یافته است.
بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |