گروه صنعتی آسان شایان - تهیه و تلید قطعات انواع آسانسور liftiran.com liftiran.com بازرگانی مختارزاده - فروش سراسری قطعات آسانسور - نماینده موتورهای مونتانا در ایران 0 فروش پله برقی هیتاچی تک-ریل چین-تراول کابل ترک-درهای اتوماتیک سلکوم

اخبار

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
تاکید سازمان آتش نشانی بر بهبود تعامل با صنعت آسانسور ۱۳۸۶/۷/۱۰
تعدد حوادث آسانسور در سال های اخیر و بیشتر شدن مصدومین و تلفات انسانی نگرانی هایی را برای آتش نشانی و سندیکای آسانسور و شرکت های کنترل کیفیت آسانسور به وجود آورده است .
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومي آتش نشاني تهران ، مهندس داوود براتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : بر اساس آمار سازمان آتشنشانی، در سال 85 هزار و دویست و پنجاه و دو حادثه رخ داده و در سال 86 به طورمتوسط روزانه شاهد 7 حادثه در آسانسور ها بوده ایم و دراین راستا مصدومین و تلفاتانسانی حوادث آسانسور نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است، بدین جهت سازمان آتشنشانی از امسال تلاش های ویژهای را برا ی پایین آوردن این حوادث آغاز کرده است.
معاون پیشگیری حفاظت و حریق سازمان آتش نشانی در ادامه گفت : از عمده دلایل بهوجود آمدن حوادث می توان به قطع برق و محبوس شدن افراد در کابین آسانسور اشاره کردکه بیش از باقی موارد پیش آمده است که این امر به خاطر فقدان سیستم black out وژنراتور برق در ساختمان است.
وی همچنین سوار شدن بیش از ظرفیت و پاراشوت کردن آسانسورها و یا عدم سرویس ونگهداری مناسب و اصولی توسط مالکان را از دیگر دلایل عمده در شکل گیری حوادثآسانسور برشمرد و افزود : خارج شدن اتاقک از ریل راهنما ؛ جمع شدن سیستم فولادی رویکابین آسانسور و گیر پاچ کردن موتور و فرسودگی و خوردگی قطعات هم در این امر دخیلهستند .
مهندس براتی در ادامه گفت : سقوط افراد در داخل چاهک یا روی کابین که معمولا بهخاطر عدم قفل شدن درب ورودی هنگامیکه آسانسور در طبقات توقف نکرده است و یا خطایتعمیر کار آسانسور در هنگام تعمیرات و پاره شدن کابل ها به دلایل مختلف آمار قابلتوجهی را در میان دلایل حوادث آسانسور به خود اختصاص داده است.

وی همچنین افزود : در ساختمان های بلند چاه آسانسور یکی از مهمترین راه هایانتقال عمودی حریق به طبقات فوقانی است و در این راستا سازمان آتش نشانی در زمانتایید نقشه های معماری و نظارت بر ایمنی ساختمان های بلند، توجه ویژه ای در ایمنسازی آسانسور ها از نظر موقعیت آسانسور و نحوه دور بندی آن دارد.
معاون پیشگیری حفاظت و حریق سازمان آتش نشانی گفت : از طرف دیگر آسانسورهایساختمانهای بلند، در زمان آتش سوزی باید به شکل خودکار به طبقه همکف انتقال و خارجاز سرویس متوقف باشد و صرفا تحت هدایت فرماندهی آتش نشانی یا مسئولین ایمنی ساختمانمورد بهره برداری قرار گیرد.
براتی در خصوص راه کارهایی برای پایین آمدن آمار حوادث آسانسور گفت : بازنگری قوانین و آئین نامه ها در جهت توسعه و تکمیل آن، استفاده از آسانسورهای هوشمند ؛بهبود کیفی تجهیزات ایمنی آسانسورها و انتقال اطلاعات آسانسورهای جدید به سازمانآتش نشانی از راهکارهایی است که سازمان آتش نشانی آن را ارائه کرده است.
 
 
منبع: وب سایت سازمان آتش نشاني تهران
بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |